tisdag 23 april 2013

Se upp Stockholmare!!

Nu är jag i storstan! Se upp för tusan, ingen går säker.

Vad gör jag här undrar ni? Jo jag ska på konferens om planering och drift av idrottsanläggningar "Vem ska äga och driva framtidens idrottsanläggningar?". Hoppas jag får några svar på det för min framtida karriär och uppslag på lösningar för Mönsterås i nutid och framtid.

Resan har gått hyfsat smärtfritt förutom efter Oskarshamn där de lägger ny beläggning på E22an. Välbehövligt men usch vad jobbigt att sitta i kör i 20minuter för det. Jag åker i och för sig en ny Ford Mondeo med sportpaket, fast diesel... Förstår inte riktigt hur de tänkte där men den är någorlunda pigg (för att vara diesel) och sådär härligt ny med massa finesser som att den slår av när man stannar och lägger i friläge. Var lite knepigt att förstå hur man skulle starta bilen till en början bara (startknapp och ingen nyckel som vrids om fysiskt) men sen var det en riktigt skön åktur.

Lägger nu benen högt på det hittills minsta hotellrum jag bott på. Det håller dock hög standard med kristallkrona och fylld minibar.

Frågan jag ställer mig nu är bara vad ska jag göra efter konferensen i morgon eftermiddag? Några uppslag?



2 kommentarer:

  1. Har du löparskorna med dig?

    Haka på Berocca Urban Trail!
    Kungsträdgården kl.19.00

    SvaraRadera
    Svar
    1. Typiskt att jag glömde ta med dom då! Det blev lite för bråttom iväg så de ligger kvar :(
      En lärdom för framtiden!

      Radera