fredag 26 augusti 2011

Följ Finnmarksturen Live imorgon!

Jag är på plats i Ludvika i morgon och kommer att rapportera så mycket jag bara kan från tävlingen. Antingen åker jag med en snäll langare eller så åker jag egen muskelbil.

Jag har för avsikt att ta så mycket kort som möjligt också. Och det är en av de största anledningarna till att jag åker dit, det och supporta min pappa som tävlar. Sen får ju ni läsare såklart flödande information om tävlingen givetvis!

Bilden ovan då? Jo det är Micke Flockharts vinnar cykel från Engelbrektsturen. Vi i Falun har snackat en hel del om att placera barendsen innanför reglagen och på så sätt få ett litet tempostyre. Men som vanligt så snackar vi mest. Micke är ju dock Stockholmare, och borde snacka än mer, men i detta fall så tog han tag i saken. Barendsen satt för första gången på plats vid Engelbrektsloppet iår, då Micke vann. Om det var tack vare barendsen förtäljer inte historien...

Mer nyheter, tävlingsrapporter och bilder här på bloggen i morgon.

2 kommentarer:

  1. Kan man fortfarande kalla dom barends ?

    SvaraRadera
  2. Hmmm... ja produkten i sig heter ju det, MEN de blir ju lite mer som mini-tempopinnar istället =)

    Kanske ska ta patent på det och tjäna mig en slant? ;)

    SvaraRadera